Regulamin Sklepu internetowego autovo.pl
- Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (zwany dalej „Regulaminem") określa zasady korzystania przez Klientów ze Sklepu internetowego autovo.pl i w szczególności reguluje:
- warunki zawierania i wykonywania umów sprzedaży,
- warunki świadczenia usług drogą elektroniczną,
- zasady korzystania przez Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach Konsumentów z prawa do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny,
- zasady i tryb postępowania reklamacyjnego.
- Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Korzystanie ze Sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
- urządzenie z dostępem do Internetu,
- zainstalowana przeglądarka internetowa (Edge, Chrome, Firefox, Opera, Safari) z włączoną obsługą JavaScript,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- rekomendowana minimalna rozdzielczość ekranu 1024x768 px.
- W celu korzystania ze Sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do Internetu.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Sprzedawca zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu www.autovo.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
- Definicja pojęć użytych w Regulaminie:
- Sklep internetowy (Sklep) – sklep internetowy działający pod adresem www.autovo.pl za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia.
- Administrator Danych Osobowych – VIDIS SA, ul. Logistyczna 4, 55-040 Bielany Wrocławskie, NIP: 8992522420, REGON: 933038687, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000360399.
- Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu, a następnie zawiera ze Sprzedawcą umowę sprzedaży produktów znajdujących się w jego ofercie handlowej.
- Konsument – zgodnie z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – Sklep internetowy autovo.pl prowadzony przez VIDIS SA, ul. Logistyczna 4, 55-040 Bielany Wrocławskie, NIP: 8992522420, REGON: 933038687, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000360399.
- Cena – cena, jaką Klient Sklepu zobowiązany będzie do zapłaty za wybrane produkty w przypadku złożenia Zamówienia. Cena może być wyrażona za pomocą następujących walut: polski złoty (PLN). Podana cena jest ceną brutto (zawierająca niezbędny podatek VAT). Ceny w sklepie internetowym nie zawierają kosztów przesyłki, które są wskazane w trakcie składania zamówienia w Sklepie. Sprzedawca informuje, że cena wskazana w trakcie składania zamówienia może ulec zmianie, cena ta zostanie potwierdzona przez Sprzedawcę przed realizacją umowy.
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny.
- Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna zawierająca Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu internetowego autovo.pl
- Towar - produkty prezentowane w Sklepie internetowym znajdujące się w ofercie handlowej Sprzedawcy, w tym także towary z elementami cyfrowymi, tj. zawierające treść cyfrową lub usługę cyfrową lub z nimi połączone w taki sposób, że brak treści cyfrowej lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby ich prawidłowe funkcjonowanie.
- Treść cyfrowa - dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu lub umowa sprzedaży Towarów zawierana na odległość lub poza lokalem przedsiębiorcy w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
- Usługa cyfrowa – usługa pozwalającą Konsumentowi na:
- wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej,
- wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Konsumenta lub innych użytkowników tej usługi,
- inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru, rodzaj dostawy, rodzaj płatności, miejsce dostawy Towaru, dane Kupującego.
- Niniejszy regulamin (zwany dalej „Regulaminem") określa zasady korzystania przez Klientów ze Sklepu internetowego autovo.pl i w szczególności reguluje:
- Zasady korzystania ze Sklepu internetowego
- Klient może złożyć zamówienie w Sklepie, po zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacji.
- Sprzedawca może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
- dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Klientów Sklepu internetowego,
- dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Sprzedawcę za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Sprzedawcy, a także marki autovo.pl.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach witryny usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do: .
-
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet,
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń, korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla Sprzedawcy,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.
-
- Opinie o produktach
- Sprzedawca umożliwia wyrażanie Klientom opinii o oferowanych i sprzedawanych przez niego produktach na prowadzonej przez Sprzedawcę stronie internetowej, jak również Sprzedawca umożliwia Klientom dostęp do treści tak wystawionych opinii.
- Sprzedawca poprzez dedykowane linki umożliwia Klientom dostęp do treści opinii wystawionych w portalach służących do wyrażania opinii dotyczących Sprzedawcy, prowadzonego przez niego Sklepu internetowego oraz oferowanych produktach prowadzonych przez inne, niepowiązane ze Sprzedawcą podmioty (m.in. Google, opineo.pl, ceneo.pl, trustedshops.pl, media społecznościowe Sprzedawcy).
- Sprzedawca nie dokonuje weryfikacji tego czy publikowane opinie, o których mowa wyżej pochodzą od Konsumentów, w szczególności takich, którzy używali danego produktu lub go nabyli.
- Sprzedawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innym osobom bądź podmiotom nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Konsumentów oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji Konsumentów w celu promowania towarów.
- Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową www.autovo.pl i dokonać wyboru Towaru podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na Stronie internetowej.
- Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie internetowej.
- Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać m. in. opis wybranych towarów lub usług, łącznej ceny oraz wszystkich innych kosztów.
- W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu oraz złożenie wymaganych oświadczeń, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia.
- Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą wszystkie istotne elementy Zamówienia. Ta wiadomość e-mail potwierdza tylko otrzymanie przez Sprzedawcę Zamówienia i nie stanowi potwierdzenia zawarcia umowy. Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta drugiej wiadomości e-mail zawierającej ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia przez Sprzedawcę wraz z informacją o przyjęciu Zamówienia do realizacji i otrzymaniu płatności. Ta wiadomość e-mail stanowi oświadczenie woli Sprzedawcy potwierdzające akceptację Zamówienia i zawarcie Umowy sprzedaży ze Sprzedawcą.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu www.autovo.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
- Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych Zamówienia oraz Regulaminu następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Sprzedawca nie udziela Klientowi gwarancji w rozumieniu art. 577 Kodeksu cywilnego, natomiast informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie dla produktów znajdujących się w ofercie Sklepu internetowego, chyba, że co innego wynika z informacji zawartych w opisie Towaru.
- Założenie konta
- Zawarcie Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego możliwe jest bez rejestracji, a także przez utworzenie konta w Sklepie internetowym.
- Indywidualne konto Klienta, dostępne dla Klienta po zalogowaniu w Sklepie internetowym umożliwia Klientowi dostęp do podglądu statusu realizacji zamówień, podglądu historii zakupów, zapamiętywanie adresów wysyłki zamówienia oraz danych rozliczeniowych, a także możliwość otrzymania rabatów i kuponów promocyjnych.
- W celu założenia konta w Sklepie internetowym należy wejść na stronę internetową www.autovo.pl i zarejestrować konto podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na Stronie internetowej.
- Informowanie o cenie
- Sprzedawca każdorazowo uwidacznia obowiązującą dla Towaru cenę, a także cenę jednostkową Towaru – w sposób jednoznaczny, niebudzący wątpliwości oraz umożliwiający porównanie cen, przy wykorzystaniu adekwatnego dla Towaru miernika (szt.).
- Zasady niniejszego paragrafu stosuje się zarówno do obowiązującego u Sprzedawcy cennika (w tym wydawanego Klientowi do rąk własnych bądź za pośrednictwem drogi elektronicznej), jak i ceny uwidocznionej dla każdego danego produktu w Sklepie internetowym Sprzedawcy.
- Sprzedawca oferuje sprzedaż towarów wskazując cenę w jednostce monetarnej obowiązującej w Polsce, tj. w walucie złoty (PLN).
- W przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany Towar Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ma prawo do żądania sprzedaży Towaru lub usługi po cenie dla niego najkorzystniejszej. Uprawnienie to nie dotyczy Klientów będących spółkami prawa handlowego oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą niebędących Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta w rozumieniu niniejszego Regulaminu.
- W przypadku Towaru pakowanego oznaczonego liczbą sztuk dopuszcza się stosowanie przeliczenia na cenę jednostkową za sztukę lub za dziesiętną wielokrotność liczby sztuk. W przypadku Towaru sprzedawanego luzem uwidacznia się cenę jednostkową.
- W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny towaru lub usługi, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
- Jeżeli dany towar jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego towaru, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego towaru do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
- Sprzedawca nie korzysta z algorytmu, który dostosowuje ceny w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji.
- Dostawa
- Dostawa Towarów odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia. Miejsce dostarczenia Zamówienia powinno znajdować się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i znajdować się w obszarze infrastruktury drogowej umożliwiającej swobodną dostawę Zamówienia. W przypadku oznaczenia miejsca dostarczenia Zamówienia poza tym obszarem, Sprzedawca zwróci się do Klienta w celu doprecyzowania adresu Zamówienia, kosztów jego obsługi i po udzieleniu dodatkowych wyjaśnień i zapewnień: przyjmie bądź odmówi jego realizacji.
- Aktualny koszt dostawy jest prezentowany w koszyku podczas składania zamówienia.
- Czas dostawy jest wskazany dla każdej oferty indywidualnie. Dostawa zamówionych Towarów realizowana jest za pośrednictwem:
- firmy spedycyjnej DPD - czas dostawy maksymalnie 10 dni roboczych,
- firmy spedycyjnej Hellmann – czas dostawy maksymalnie 10 dni roboczych,
- firmy spedycyjnej DSV – czas dostawy maksymalnie 10 dni roboczych.
- Informacja o czasie realizacji Zamówienia wskazana jest w karcie poszczególnych Towarów objętych Zamówieniem. W przypadku towaru dostępnego w magazynie Sklepu wysyłka następuje w ciągu maksymalnie 3 dni roboczych (najczęściej w dniu złożenia zamówienia) od zamówienia i zrealizowania płatności. W przypadku, kiedy zamówiony przez Klienta towar nie znajduje się w magazynie Sklepu, czas realizacji Zamówienia ulegnie odpowiedniemu wydłużeniu, o czym Klient zostanie poinformowany w wiadomości. W przypadku, kiedy Zamówienie obejmuje Towary posiadające różne czasy realizacji, całe Zamówienie zostanie zrealizowane w terminie odpowiadającym najdłuższemu czasowi realizacji przypisanemu do poszczególnych Towarów składających się na Zamówienie.
- Czas realizacji Zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności w przypadku Zamówień opłaconych z góry. W przypadku Zamówień płatnych za pobraniem (o ile Sprzedawca dopuszcza taką formę płatności), czas realizacji Zamówienia liczony jest od momentu otrzymania przez Klienta wiadomości o przyjęciu Zamówienia do realizacji.
- Jeśli Klient odbierając Zamówienie zauważy, że Towar jest uszkodzony bądź Zamówienie jest niekompletne, jest zobowiązany do spisania protokołu z kurierem. Jeżeli po otrzymaniu Towaru Klient stwierdzi w nim uszkodzenia powstałe w wyniku transportu, prosimy o niezwłoczny kontakt ze Sprzedawcą.
- Ceny i metody płatności
- Ceny Towarów podawane są w polskich złotych i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT (z wyróżnieniem wysokości stawki), cła oraz wszelkie inne składniki.
- W przypadku gdy Klient otrzyma indywidualny kod uprawniający do obniżenia Ceny, Cena po zastosowaniu kodu zostanie zaokrąglona w dół do pełnych złotych.
- Klient ma możliwość uiszczenia Ceny:
- przelewem tradycyjnym,
- za pobraniem (dopłata 15 zł),
- poprzez płatności online (bez dodatkowych opłat),
- przy wykorzystaniu kart debetowych/kredytowych: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Blue Media SA.
- Karta kredytowa Klienta zostaje obciążona w momencie złożenia Zamówienia.
- Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców na prawach Konsumentów
- Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek prawa handlowego) jest objęty ochroną przewidzianą Ustawą o prawach konsumenta, pod warunkiem, że Umowa sprzedaży, którą zawiera ze Sprzedawcą, nie ma charakteru zawodowego.
- Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt. 1 niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
- niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul abuzywnych,
- odpowiedzialności z tytułu rękojmi za niezgodność Towaru z Umową sprzedaży,
- prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość, zgodnie z pkt. X Regulaminu.
- Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt. 1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa sprzedaży, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który jest weryfikowany w szczególności na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
- Usługi i treści cyfrowe
- W przypadku, gdy przedmiotem Umowy sprzedaży jest Treść cyfrowa lub Towar z elementami cyfrowymi, których producentem jest podmiot inny niż Sprzedawca, Sprzedawca nie zapewnia Klientowi aktualizacji zakupionych Towarów. Klient będzie informowany o ewentualnych aktualizacjach przez producenta Treści cyfrowej lub Towaru z elementami cyfrowymi, o ile producent takie aktualizacje przewiduje oraz o konsekwencjach ich niezainstalowania.
- Sprzedawca nie podnosi odpowiedzialności za brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli Klient nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Sprzedawcę i został poinformowany o konsekwencjach ich niezainstalowania.
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta ma obowiązek współpracy ze Sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy – o ile zachodzi – brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta.
- W przypadku Umowy sprzedaży zawieranej z Klientem niebędącym jednocześnie Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za niezgodność towaru będącego Usługą cyfrową, Treścią cyfrową lub Towarem z elementami cyfrowymi z Umową sprzedaży zostaje wyłączona. Wyłączenie to jest bezskuteczne, jeżeli Sprzedawca zataił podstępnie wadę.
- Sprzedawca zastrzega, że w ważnych przypadkach takich jak dostosowanie Treści cyfrowych do nowego środowiska technicznego, podjęcie działań prowadzących do wzrostu liczby użytkowników, ulepszenie Treści cyfrowej, dostosowanie jej do aktualnego kierunku rozwoju działalności Sprzedawcy lub z innych istotnych względów eksploatacyjnych, może dokonać zmiany w Treści cyfrowej. Sprzedawca w takim wypadku poinformuje Klienta w sposób jasny i zrozumiały o terminie i zakresie zmian, na adres email wskazany podczas składania Zamówienia. Jeśli zmiana istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta do Treści cyfrowej, może on wypowiedzieć Umowę w ciągu 14 dni od dnia dokonania zmiany (lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana), chyba że Sprzedawca zapewnił uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, Treści cyfrowej zgodnej z Umową w stanie niezmienionym.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży
- Wyłącznie Klientowi będącemu Konsumentem oraz Klientowi będącemu Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta przysługuje 14dniowy termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży.
- Klient, o którym mowa w ust. 1 ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient, o którym mowa w ust. 1 wszedł w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta, o którym mowa w ust. 1 weszła w posiadanie ostatniej partii lub części Zamówienia.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży, Klient, o którym mowa w ust. 1 musi poinformować Sprzedawcę (VIDIS SA, ul. Logistyczna 4, 55-040 Bielany Wrocławskie, z dopiskiem “Sklep internetowy autovo.pl”, sklep@autovo.pl, telefon: +48 71 661 13 64) o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pocztą lub e-mail). Klient, o którym mowa w ust. 1 może skorzystać z wzoru formularza zwrotu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient, o którym mowa w ust. 1 wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży.
- W przypadku Treści cyfrowych, jeśli Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta zażąda dostarczenia ich przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, straci on w ten sposób prawo do odstąpienia od Umowy. Klient, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym zachowuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży, jeśli nie pobierze Treści cyfrowych przed upływem 14 dni od momentu opłacenia Zamówienia, a dokona tego dopiero po tym terminie. Przez żądanie dostarczenia Treści cyfrowej rozumie się pierwszą czynność dokonaną przez Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, która prowadzi do umożliwienia legalnego zapoznania się z Treścią cyfrową. Czynność ta może polegać w szczególności na pobraniu, przesłaniu, wysłaniu, wyświetleniu, otwarciu Treści cyfrowej, a także potwierdzeniu tego faktu ustnie, telefonicznie, e-mailowo lub w inny sposób, jaki wiąże się ze składaniem oświadczeń woli na odległość.
- Prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży jest wyłączone w przypadku umowy:
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat: VIDIS SA., ul. Logistyczna 4, 55-040 Bielany Wrocławskie, sklep@autovo.pl, Telefon: +48 71 661 13 64 z dopiskiem „Sklep internetowy autovo.pl”
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.
- Skutki odstąpienia od Umowy sprzedaży
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Sprzedawca zwróci Klientowi, któremu przysługiwało prawo od odstąpienia od Umowy sprzedaży, wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty dostarczenia Zamówienia (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy, z zastrzeżeniem ust. 2.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. Klient nie poniesie żadnych opłat w związku ze zwrotem środków. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia mu dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu całości lub części Zamówienia. Klient może dokonać zwrotu według własnego wyboru: samodzielnie wybierając i opłacając przewoźnika lub skorzystać ze zwrotu zaproponowanego przez Sklep internetowy za pośrednictwem wskazanej przez Sklep firmy spedycyjnej lub kurierskiej. W przypadku skorzystania z formy zwrotu przesyłki zaproponowanej przez Sprzedawcę, Klient zobowiązany jest zapłacić 60,00 zł (przesyłka krajowa) i otrzyma zwrot uiszczonej płatności za zwrócone towary pomniejszony o tę kwotę.
- Klient zobowiązany jest odesłać lub przekazać Sprzedawcy rzecz, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle Towar przed upływem terminu 14 dni.
- Stan zwracanego Towaru:
- Przesyłkę zwrotną należy bezpiecznie zapakować, najlepiej w fabryczne pudełko i zabezpieczające styropiany mocujące lub inne materiały zapewniające bezpieczny transport przesyłki.
- Zwracany towar powinien znajdować się w stanie niezmienionym (w takim samym stanie jak został zakupiony).
- Towar powinien być kompletny (m.in. akcesoria, instrukcja obsługi) i nie noszący żadnych śladów użytkowania (rysy, zabrudzenia, pęknięcia, rozdarcia).
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
- Reklamacje dotyczące towarów
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem lub Klienta będącego Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, z tytułu rękojmi za niezgodność towaru z Umową sprzedaży w zakresie określonym w Ustawie o prawach konsumenta, w szczególności w rozdziale 5A oraz rozdziale 5B Ustawy o prawach konsumenta.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw gwarantowanych ustawowo lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres: VIDIS SA, ul. Logistyczna 4, 55-040 Bielany Wrocławskie, z dopiskiem “Sklep internetowy autovo.pl”, telefon: +48 71 661 13 64 lub mailowo: sklep@autovo.pl. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
- W przypadku Umowy sprzedaży zawieranej z Klientem niebędącym jednocześnie Konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za niezgodność towaru z Umową sprzedaży zostaje wyłączona. Wyłączenie to jest bezskuteczne, jeżeli Sprzedawca zataił podstępnie wadę.
- Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu internetowego, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
- Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu internetowego.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu internetowego Klient może zgłaszać pisemnie na adres: VIDIS SA, ul. Logistyczna 4, 55-040 Bielany Wrocławskie, z dopiskiem “Sklep internetowy autovo.pl”, telefon: +48 71 661 13 64 lub mailowo na adres: sklep@autovo.pl.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu internetowego.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
- Rozstrzyganie sporów i postanowienia końcowe
- Klient, który jest Konsumentem oraz Klient, który jest Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Klient, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- W przypadku braku zainteresowania ze strony Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta możliwością skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów, rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a takim Klientem, zostanie poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, zostanie poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Przetwarzanie danych osobowych
Na podstawie przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, Sprzedawca informuje, że:
- Administratorem Pana/Pani Danych Osobowych jest spółka VIDIS SA, ul. Logistyczna 4, 55-040 Bielany Wrocławskie, NIP: 8992522420, REGON: 933038687, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000360399.
- Dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
- Dostęp do danych osobowych będzie przysługiwał wyłącznie upoważnionym pracownikom odpowiedzialnym za sprzedaż oraz wysyłkę towaru.
- Przysługują Pani/Panu żądanie dostępu do danych osobowych oraz poprawianie danych osobowych. Ponadto przysługuje Pani/Panu prawo usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
- Przysługuje Pani/Panu skarga do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Klient podaje dane osobowe w sposób dobrowolny, jednakże odmowa ich podania może uniemożliwić Sprzedawcy realizację umowy lub usługi w należyty sposób.
- Powierzone dane osobowe są wykorzystywane w celu realizacji umowy.
- Postanowienia końcowe
- Zmiany w regulaminie:
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu. Informacja o zmianach zostanie wyrażona w wyraźny sposób poprzez zamieszczenie na stronie internetowej Sklepu internetowego. Ponadto Klient zostanie każdorazowo poproszony o akceptację nowego regulaminu przed złożeniem Zamówienia,
- zmiany regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych przez Klientów korzystających ze Sklepu internetowego przed dniem wejścia w życie zmian, w szczególności nie będą miały wpływu na złożone i/lub realizowane Zamówienia. W takim przypadku Zamówienia te będą realizowane na zasadach określonych w poprzednim regulaminie.
- Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Klienta. Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu.
- Aktualna i archiwalna wersja Regulaminu są zawsze dostępne dla Klienta w zakładce REGULAMIN.
- Umowa sprzedaży towarów zawierana jest zgodnie z polskim prawem i w języku polskim.
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta w przypadku sporu ze Sprzedawcą ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, może m.in.:
- zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży,
- zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą,
- uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym jednocześnie konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy. Sprzedawca dopuszcza różnorodne formy rozstrzygania sporów, m.in. za pomocą instytucji pozarządowych, arbitrów i negocjatorów.
- Zmiany w regulaminie: